Vzdělávací program kurz 4. 12. v 18 h
Bude probíhat jednou týdně vždy ve středu od 18:00 h do 20 h. Celková doba trvání je 20 týdnů. Začátek kurzu: středa 4. prosince 2024
Vzdělávací program
Bude probíhat jednou týdně vždy ve středu od 18:00 h do 20 h. Celková doba trvání je 20 týdnů. Začátek kurzu: středa 4. prosince 2024
Vzdělávací program
Bude probíhat jednou týdně vždy ve čtvrtek od 18:30 h do 20:30 h. Celková doba trvání je 20 týdnů. Začátek kurzu: čtvrtek 31. října 2024
Vzdělávací program
Bude probíhat jednou týdně vždy ve čtvrtek od 18:00 h do 20 h. Celková doba trvání je 20 týdnů. Začátek kurzu: čtvrtek 17. října 2024
Vzdělávací program
Bude probíhat jednou týdně vždy ve čtvrtek od 18:00 h do 20 h. Celková doba trvání je 20 týdnů. Začátek kurzu: čtvrtek 13. června 2024
Vzdělávací program
Bude probíhat jednou týdně vždy ve středu od 18:00 h do 20 h. Celková doba trvání je 20 týdnů. Začátek kurzu: středa 4. září 2024
Vzdělávací program
Bude probíhat jednou týdně vždy ve středu od 18:00 h do 20 h. Celková doba trvání je 20 týdnů. Začátek kurzu: středa 21. února 2024
Vzdělávací program – 17 bloků přednášek a praktických cvičení (kurz středa 21. 2. v 18 h) Číst dál »
Svoboda a osud Svoboda a osud– dva záhadné pojmy, které se neustále prolínají v lidském životě. Jsou protiklady, které se navzájem ovlivňují, ale zároveň spolupracují na formování našich životních příběhů. V tomto článku se budeme zabývat jejich vztahem a ukážeme, jak můžeme využít svobody volby a archetypů k vytváření vlastního osudu. Svoboda volby je základním
17. téma: Svoboda a Osud Číst dál »
Témata vzdělávacího programuHistorické cykly Je fascinující se ptát, zda se historie skutečně opakuje a zda jsme v současné době v lepším postavení než naši předkové. Existuje teorie „věčného návratu“, která naznačuje, že události se opakují v nekonečném cyklu. Avšak je důležité si uvědomit, že každý cyklus je ovlivněn novými okolnostmi a výzvami, které se v průběhu času
16. téma: Historické cykly Číst dál »
Témata vzdělávacího programuDějiny a mytologie Mýty jsou mnohem více než pouhé vymyšlené příběhy ze starých časů. V průběhu staletí se přenášejí z generace na generaci, protože mají schopnost oslovit hlubší části lidské psychiky a vnést do našeho života smysl a porozumění. Mýty jsou zrcadlem lidských povah, emocí a touhy po pochopení světa kolem nás. Proč se tedy
15. téma: Dějiny a mytologie Číst dál »
Témata vzdělávacího programuDějiny, paměť a zkušenost Dějiny jsou jako mozaika, skládající se z nekonečného množství událostí, osobností a rozhodnutí. Jsou ovlivněny našimi zkušenostmi a pamětí, které nám umožňují porozumět minulosti a využívat ji k budování budoucnosti. Avšak, dokážeme vůbec posuzovat dějiny objektivně? A jak zkušenost může sloužit jako impuls pro budoucnost? V tomto článku se podíváme na
14. téma: Dějiny, paměť a zkušenost Číst dál »
Témata vzdělávacího programuŘím a Stoikové Vítejte ve světě starověkého Říma, který nejen oslní svými impozantními stavbami, ale také poskytuje cenné filozofické myšlenky stoicismu. Stoicismus, plně rozvinutý v době Římského císařství, nabízí cestu ke svobodě, moudrosti a světoobčanství. Dnes se podíváme na význam stoicismu v římské společnosti a na jeho hlavní představitele – Seneku, Epiktéta a Marka Aurelia.
13. téma: Řím a Stoikové Číst dál »
Témata vzdělávacího programuEgypt Egypt, země bohatá na historii a kulturní poklady, byla známá svými unikátními zásadami Maat. Maat, personifikace spravedlnosti a řádu, byla základním principem egyptské společnosti. Byla to síla, která udržovala harmonii mezi lidmi, bohy a přírodou. Spravedlnost v Egyptě nebyla pouze individuálním konceptem, ale spíše kolektivním impulsem. Lidé věřili, že dodržování zásad Maat je zodpovědností
Důležitost výchovy Ve světě plném změn a výzev je výchova a vzdělání zásadními faktory, které mají vliv na formování charakteru a hodnot jednotlivce. Každý člověk má potenciál být dobrým, uvědomělým a odpovědným občanem, a právě prostřednictvím výchovy a vzdělání můžeme tuto cestu objevit. Přinášíme vám pohled na vlastnosti dobrého člověka, vliv výchovy a vzdělání na
11. téma: Důležitost výchovy Číst dál »
Témata vzdělávacího programuPlotin a neoplatonská škola Neoplatonismus, filozofický směr starověkého Říma, přináší do našeho světa moudrost a učení, které má dodnes významný vliv na naši kulturu. Jeho zakladatel, Plotin, kladl důraz na eklekticismus a harmonii, které jsou klíčové pro dosažení vyššího soužití a harmonie mezi lidmi. Podívejme se, jak tyto prvky mají vliv na naše životy a
10. téma: Plotin a neoplatonská škola Číst dál »
Témata vzdělávacího programuAristoteles Aristoteles, slavný řecký filosof a učitel Alexandra Velikého, se stal jedním z nejvýznamnějších myslitelů své doby. Jeho myšlenky a filozofie přetrvávají dodnes a poskytují nám cenné poznatky o tom, jak dosáhnout štěstí a vytvořit harmonické soužití mezi lidmi. Podle Aristotela je štěstí konečným cílem lidského života. Ale jak ho tedy dosáhnout? Pro něj je
9. téma: Aristoteles Číst dál »
Témata vzdělávacího programuPlaton a Mýtus o jeskyni Je svět opravdu takový, jaký ho vidíme? Skutečně ho známe, nebo žijeme v síti iluzí? Tato otázka nás provází od nepaměti a přitahuje naše myšlení k hlubokým filozofickým úvahám. Jedním z nejvýznamnějších příspěvků k této problematice je Mýtus o jeskyni od starověkého řeckého filozofa Platona. Platon nás zve na cestu
8. téma: Platon a Mýtus o jeskyni Číst dál »
Témata vzdělávacího programuVýzva života ve společnosti Soužití ve společnosti je neustálou výzvou, kterou musíme čelit každý den. Je to jako složitá skládanka, kterou musíme sestavit tak, aby všechny kousky zapadly dohromady. Nicméně, překážky na cestě k harmonickému soužití jsou mnohdy velké a složité. Jednou z hlavních překážek je nedostatek porozumění a komunikace. Často se stává, že lidé
7. téma: Výzva života ve společnosti Číst dál »
Témata vzdělávacího programuMoudrost Číny Co je malé a co velké já v nás? Jak dosáhnout řádu ve společnosti? A jaký význam mají obřady a tradice? Konfucianismus, který ovlivňuje čínské myšlení již téměř 2 500 let, nabízí eticko-politické zřízení založené na principech bratrství, řádu a harmonie. Jeho uspořádání společnosti, vedené nejschopnějším a nejctnostnějším člověkem, je odrazem harmonie v
6. téma: Moudrost Číny Číst dál »
Témata vzdělávacího programuBuddhistická Filozofie Je možné se přiblížit k pochopení smyslu našeho života? Dá se překonat bolest a utrpení? Jak najít vnitřní harmonii? Tyto otázky jsou stále aktuální a zároveň obtížné pro mnoho mladých lidí. Mnoho filozofů se zabývalo otázkou lidské existence a hledáním smyslu života. V tomto ohledu buddhistická filozofie přináší zajímavý pohled. Namísto utíkání před
5. téma: Buddhistická Filozofie Číst dál »
Témata vzdělávacího programuZáhady Tibetu Úchvatná země Tibetu, s jejím bohatým dědictvím a mystickou atmosférou, skrývá mnoho tajemství a záhad. Mezi nejvýznamnější patří starobylé tibetské texty, které přinášejí hluboké ponaučení o Hlasu ticha, Hodnotě introspekce a rozjímání. Tyto texty nabízejí cenné poznání o lidské mysli a duši, které mohou změnit náš pohled na svět. Hlas ticha je koncept,
4. téma: Záhady Tibetu Číst dál »
Témata vzdělávacího programu